neděle 15. října 2017

Džungle: pařížská čtvrť, kde se ženy bojí vycházet na ulici

Pařížská čtvrť Chapelle-Pajol se s náporem imigrantů stala fakticky džunglí: desítky skupin svobodných mužů, prodejců, dealerů, migrantů a překupníků v ulicích obtěžují ženy. 





Samotné dívky se nemohou bezpečně pohybovat po ulici, poflakující se muži na ně útočí kvůli krátkým sukním, úzkým kalhotám, kvůli čemukoliv. Dochází na sexuální obtěžování i na fyzické útoky - strkání, bití, zapálení vlasů...
„Pouhý pohyb po ulici se pro mě stal problémem. Kdysi přívětivé bistro se proměnilo ve výhradně mužské a neustále přeplněné doupě. Když se tam objevím, nadávají a jsou agresivní. 
Před několika dny prostý fakt, že jsem se vyklonila ze svého okna, spustil záplavu urážek a musela jsem se zamknout v bytě.
Pohybovat se na Boulevard de la Chapelle a kolem zastávky metra Stalingrad večer je dnes nemyslitelné. Stalo se mi, že jsem se ocitla uprostřed hloučku pouličních prodejců, křičela jsem a dva z nich vyndali nože, aby mě ohrožovali, myslela jsem si, že je to moje poslední hodina. Moje dvanáctiletá dcera už nechodí sama do školy ani nikam do sousedství. "



Když se město promění v džungli

Celá situace eskalovala během loňského roku, kdy na ulice obsadily tisíce ilegálních imigrantů a vytvořily si zde svůj slum. Město se je opakovaně pokusilo vystěhovat do uprchlických táborů, ale marně. Běžnou realitou se staly i bitky mezi různými imigrantskými skupinami. Jejich počet ještě narostl koncem března, kdy další přijeli z rušené "Džungle" v Calais. Podle francouzského serveru Le Parisien pocházejí převážně z Eritreje, Súdánu a Afghánistánu.


Původní obyvatelé čtvrti podepisují jednu petici za druhou, podávají stížnosti a trestní oznámení. Od ledna zasahovala policie už stodesetkrát, následkem je více než 19.000 vystěhovaných "pouličních prodavačů" a zadržených 884 lidí. To ovšem není žádné systémové řešení problému.
Tisíce agresivních mužů bez respektu k zákonům, evropské kultuře i k životům už z ulic Paříže nikdo bez krveprolití nedostane. A všichni to vědí, jen to nikdo neřekne nahlas.



Autor: Eva Svobodová| pátek 19.5.2017 13:23 | karma článku: 45.41 | přečteno: 5787x
Zdroj: https://evasvobodova2.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=605118

Žádné komentáře:

Okomentovat